keskiviikko 27. kesäkuuta 2018

Ajankäytöstä

Tiedättekö sen tunteen, kun pitäisi saada tehtyä vaikka mitä, mutta huomaa kokoajan tekevänsä jotain ihan muuta? Minulla on pidemmän aikaan ollut tällainen kausi. Istahdan monta kertaa päivässä koneelle tarkoituksena tehdä töitä. Töiden teko ei kuitenkaan luista vaan huomaan kokoajan eksyväni johonkin mielenkiintoisille nettisivuille. Tämän blogin aloittamisen myötä olen löytänyt ihan uuden maailman; olen alkanut selata muita sijoitus- ja säästämisblogeja. Olen tajunnut, että niitä on paljon ja tosi mielenkiintoisia blogeja. Aikaisemmin olen vaan lukenut erilaisia lifestyle-blogeja, joten nyt itselläni on ainakin tuplaten blogeja, joita säännöllisesti kurkkaan. Tämä kaikki aika on usein vaan pois jostain muusta.



Oma ajankäyttöni ei todellakaan ole hallinnassa. Huomaan helposti siirtäväni huomiseksi sellaisia asioita, joita ei ole ihan pakko tehdä tänään. Minun tarvitsisi opetella tekemään pois kaikki sellaiset mitä voin tehdä tänään ja sitten huomenna ottaa rennommin jolloin aikaa voisi jäädä, vaikka juuri blogien lukemiseen. Toimin kuitenkin jatkuvasti niin, että teen asiat vasta silloin kuin deadlinet uhkaavat kaatua päälle. Deadlinen koputtaessa ovelle olen kieltämättä hyvin tehokas. Olen paljon pohtinut miten tehokas voisin ollakaan, jos oikeasti käyttäisin aikaani paremmin.

Kaikkein viimeisimpään tippaan venytän kilometrikorvausten hakemista työnantajalta sekä oman yritystoiminnan laskutuksen tekemistä. Tämä on ihan naurettavaa, koska niiden huolehtiminen vaikuttaa suoraa omaan talouteeni. Niiden tekeminen on vaan niin työlästä ja inhottavaa. Nyt otan itseäni niskasta kiinni ja aloitan kilometrikorvauksista, jotka ovat ehdottomasti inhokeista inhokeimmat. Näidenkin osalta olisi kaikkein parasta ja yksinkertaisinta, että syöttäisin kilometrin kerran viikossa ajopäiväkirjaan, mutta ei.



Ehkäpä minun kannattaisi alkaa opetelemaan tehokkaampaa ajankäyttöä. Tehokkaammalla ajankäytöllä voisin myös paremmin vaikuttaa tulojeni optimointiin niiden hankkimiseen käytetyn ajan suhteen. Paremmalla ajankäytön hallinnalla itselläni olisi mahdollista saada enemmän tuloja samassa ajassa, jolloin olisi mahdollisuus saada myös enemmän rahaa sijoittamiseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti